0,5 na + czy - ?
[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM
Zwiń
X
-
u mnie podczas robienia programu Zoltar ustawiał na +1 jeśli dobrze pamiętam->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
u mnie po zmianie z -2 na +1 - odczucia zajebiste
po programie jeszcze lepsze, ale to już inna bajka->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
No a teraz lamerskie pytanie, co się by stało jakbym przestawił za mocno wał korbowy? na wartości wykraczające mocno poza +/-3, bo mechanik mnie zlał i powiedział, że jak palił zimą i jak nie ma błędów to nie ruszać, a ja bym to chyba jednak ustawił książkowo. Ale nie chce też zrobić kuku :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 15:38 ]
I czy to normalne, że amplituda wartości waha się o 1,0? Czyli po odpaleniu -2,9, a w czasie jazdy wskakują na -2,4 lub -3,4?
Komentarz
-
-
Jak przestawisz za bardzo to albo auto nie odpali... albo jesli odpali bedzie slabe.
Zamieszczone przez natashI czy to normalne, że amplituda wartości waha się o 1,0? Czyli po odpaleniu -2,9, a w czasie jazdy wskakują na -2,4 lub -3,4?Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Heh
Powiem tak...
Albo zrob sobie to sam....(ja bym zrobil) - albo nie jedz nigdzie, nie plac... i niech bedzie tak jak jest - jest to zbyt prosta czynnosc zeby placic za nią u mechanika.
Bład jest tego co wymienial rozrząd.
Pozdrawiam
PS
Ja reguluje jutro w swojejPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Chyba spróbuje samemu, miałem tylko obawy czy czegoś nie spierd..., ale dostałem odpowiedź, że najwyżej nie odpalę jak za mocno przestawię. Zobaczę co zmiana zmieni, bo obecne w mieście pali ok. 6,5, odpala na dotyk, przy mrozach było tak samo, nieraz przy ok 0-4C, zatrzęsie budą (może autosugestia lub dwumasa) i obroty 1000, po chwili spadają. Wychodzę z założenia, że nieraz naprawienie czegoś może bardziej popsuć. Jedyne co mnie irytuje, że ktoś tego nie dopilnował przy wymianie i wszyscy do których dzwonię, na razie z ciekawości, to mówią nie ruszać, co utrudnia mi znalezienie zakładu na przyszłość . Czy to ustawienie ma tylko wpływ na uruchomienie auta, czy na kulturę pracy i spalanie ogólnie?
Komentarz
-
-
No ma wpływ na kąt wtrysku(zapłon) wiec jak dla mnie na wszystko.
Wstrzymaj się do jutra... moze nagram filmik jak to robie u siebie i wszystko bedzie jasne.
Albo skorzystaj z tego linka
Największe forum o Audi A4 i innych modelach marki. 200 tys. użytkowników i ponad 4,7 mln postów, to ogromna baza wartościowej i przydatnej treści.
Niestety trzeba sie zarejestrowac. :|Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
na ciepłym, spalanie jest duże u mnie ze względu na 4x4
nie do porównannia z ośką->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Panowie
Jestem po regulacji kąta synchro wałka rozrządu.
Dla zobrazowania sytuacji pokazuje logi
Przed regulacją
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79249.html
Po regulacji
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79799.html
Ustawione na -1... kazałem zakrecic koło i juz nie ruszac.
I teraz jakie efekty.. na szybko na plus:
- spalanie na wolnych 0,5
- motor bardziej miekko pracuje na wolnych, moze minimalnie lepiej sie wkreca na obroty , a moze to tylko siła sugestii.
Ale nie ma nic za darmo... Octa wyraznie gorzej zaczeła odpalac... nie od strzalu tylko trzeba 2-3 razy obrocic wałem.
Przyczyn takiego stanu rzeczy moze byc kilka:
- auto mialo problem z paleniem na cieplym (znany blad w mapie startowej) i jakis sprytny mechaniik "poprawil" w ten sposob odpalanie"
- rozrzad zostal ze zalozony przy wymianie i trzeba bylo podciagnac na regulacji zeby odpalił ( mniej prawdopodobne)
Co ciekawe przy kolejnej probie dojscia do "zera" auto odpaliło przy + 10 !!!
Ale byly tez takie polozenia przy ktorych odalic nie chcialo i zapisywał sie w pamieci bład czujnika G40 (polozenia wałka).
Pojezdze teraz na tych -1 zobacze jak bedzie sie zachowywało auto.
Pozdrawiam
PS
Temat mnie bardzo zainteresował i postanowilem go zglebic... jak sie dowiem czegos konkretnego... podziele się z Wami.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikPanowie
Jestem po regulacji kąta synchro wałka rozrządu.
Dla zobrazowania sytuacji pokazuje logi
Przed regulacją
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79249.html
Po regulacji
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79799.html
Ustawione na -1... kazałem zakrecic koło i juz nie ruszac.
I teraz jakie efekty.. na szybko na plus:
- spalanie na wolnych 0,5
- motor bardziej miekko pracuje na wolnych, moze minimalnie lepiej sie wkreca na obroty , a moze to tylko siła sugestii.
[ Dodano: Pią 06 Kwi, 12 16:52 ]
Zamieszczone przez natashNo to ja nie ruszam--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashNo to ja nie ruszam :P
Zakladając ze rozrzad zostal ustawiony prawidlowo przy kącie synchro ustawionym w okolice 0... Octa powinna palic od strzała.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Trochę odgrzeję temat. Po wymianie rozrządu jak i przed auto jeździło ale nie tak jakbym chciał. Sprawdziłem VCDS-em kąt synchronizacji i okazało się, że jest -2.4 a podczas jazdy przy rozpędzaniu wskakiwał na -2.9. Miałem wrażenie że trochę "klepie" silnik i spalanie chwilowe 0.6-0.7 l/h. Przestawiłem na 0.0 silnik przestał klepać i spalanie chwilowe spadło na 0.5 l/h, auto bardziej ochoczo przyspiesza, wcześniej tak jakby nie chciało mu się jechać. Pewnie bym nie ruszał i przyjął że to auto tak ma jeździć, ale odkąd jeżdżę (jako pasażer) również Jettą 1.9TDI BXE to mam już porównanie i moje BXE jeździło gorzej. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz